AbsolutVision/unsplash.com

Napisanie ogłoszenia sprzedaży domu lub mieszkania bez wcześniejszego przygotowania może znacznie zredukować szanse na znalezienie nabywcy. Dlatego warto dowiedzieć się, jak je napisać, żeby zwiększyć grono zainteresowanych kupnem nieruchomości. Przedstawiamy najważniejsze informacje!

Podstawowe informacje na samym początku

Jeżeli we wstępie ogłoszenia umieścisz podstawowe informacje, czytający na pewno doceni to, że nie marnujesz jego czasu i będzie Cię traktował jak poważnego sprzedającego. Abstrakt powinien składać się z trzech części.

Kluczowe dane o nieruchomości

W tej sekcji należy umieścić proste dane lub fakty na temat domu i mieszkania: adres ulicy, liczba sypialni i łazienek, powierzchnia kwadratowa, a także cena wywoławcza. 

Atrakcyjne zdjęcia domu lub mieszkania

Niezależnie od tego, czy decydujesz się na umieszczenie ogłoszenia w gazecie, czy na portalu internetowym, powinieneś zwrócić szczególną uwagę na umieszczenie atrakcyjnych wizualnie fotografii, które przedstawiają nieruchomość w możliwie najlepszy, rzetelny sposób.

Jeżeli chcesz stworzyć wyjątkowo atrakcyjną ofertę, zastanów się nad skorzystaniem z usług profesjonalnego fotografa. Fachowcy zapewniają też dostęp do usług takich jak zdjęcia z drona czy wirtualna wycieczka. 

Konstrukcja opisu nieruchomości

Po przeczytaniu danych i zobaczeniu zdjęć, przeglądający będzie już prawdopodobnie wiedział, czy oferta odpowiada jego wymaganiom i czy chce uzyskać bardziej szczegółowe informacje. Na tym etapie powinna pojawić się sekcja z dogłębnymi danymi na temat nieruchomości.

Opis powinien spełniać trzy kryteria: przyciągać uwagę, wskazywać wartość nieruchomości, a także podkreślać cechy szczególne domu lub mieszkania. Może to być na przykład wyjątkowy styl architektoniczny albo atrakcyjna lokalizacja nieruchomości. Całość ma być zakończona wezwaniem do działania. Zwróć się bezpośrednio do czytającego i zachęć go do nawiązania kontaktu przez wiadomość e-mail lub telefonicznie.

Użyj odpowiednich słów, żeby zareklamować nieruchomość

Jeżeli chcesz lepiej oddać w słowach charakterystykę poszczególnych pomieszczeń czy widoku z okna, to zrezygnuj ze stwierdzeń takich jak „ładny”, „fajny” czy „dobry”. Spróbuj wczuć się w czytającego i przedstaw mu przede wszystkim korzyści mieszkania w oferowanym domu lub mieszkaniu. Posłużymy się przykładem, żeby lepiej Ci to wyjaśnić.

Zamiast: „dom posiada również duży ogród z możliwością uprawy warzyw”, możesz określić go w ten sposób: „ zielony ogród jest pełen słońca i świetnie nadaje się zarówno do uprawy warzyw i owoców, jak i zabawy z dziećmi czy przeczytania ulubionej książki”. Dzięki temu czytający może odnieść wrażenie, że sam miło spędzałeś czas w tej przestrzenii i budzi ona w Tobie pozytywne emocje. W ten sam sposób spróbuj określić również pomieszczenia w domu.

Uważaj na błędy w pisaniu ogłoszenia

Podstawową kwestią jest poprawność gramatyczna i ortograficzna. Przed udostępnieniem ogłoszenia zweryfikuj, czy nie ma w nim rażących błędów. Nawet rzetelna oferta z takimi skazami może zniechęcić kupującego.

Uważaj też na to, aby nie przesadzić z reklamowaniem nieruchomości. Jeżeli drzewa, które rosną na działce, zasłaniają widok z okien na poddaszu, nie pisz w ogłoszeniu, że przyszli mieszkańcy domu lub nieruchomości będą mogli cieszyć oko niesamowitą panoramą. Ogłoszenie o sprzedaży nieruchomości powinno zawierać prawdziwe informacje.

Zdj. główne: AbsolutVision/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.