Czy pozycjonowanie stron może wpłynąć na sprzedaż nieruchomości?

Branża nieruchomości jest trudna i specyficzna. Czasami nie wystarczy stworzenie korzystnych i interesujących ofert, trzeba zadbać również o odpowiedni marketing. Może pomóc w tym pozycjonowanie strony.

Korzystanie z ofert biur zajmujących się sprzedażą nieruchomości opiera się na dużych inwestycjach, dlatego każdy handlarz nieruchomościami lub developer powinien w pierwszej kolejności zbudować wizerunek solidnej i profesjonalnej firmy, której klienci zechcą zaufać. We współczesnych czasach, w których życie w dużej mierze toczy się w internecie, najlepszym sposobem na zaistnienie jest stworzenie strony internetowej pełniącej funkcję wizytówki i ułatwiającej kontakt z klientami. Własna witryna umożliwia także budowanie wizerunki i marki na własnych zasadach. Na stronie internetowej warto przedstawić nie tylko podstawowe informacje o firmie i oferty sprzedaży nieruchomości, lecz także pochwalić się zrealizowanymi projektami i sukcesami czy podzielić się fachową wiedzą. Przede wszystkim jednak należy zadbać o pozycjonowanie naszej witryny, bo tylko dzięki temu będzie ona widoczna w internecie i pojawi się w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie strony – sposób na udaną sprzedaż

Choć początkowo może nam się wydawać, że samo pozycjonowanie stron nie ma zbyt wiele wspólnego ze sprzedażą nieruchomości, szybko przekonamy się, że może mieć wpływ na nasze zyski. Branża nieruchomości jest konkurencyjna. Jeśli chcemy zyskiwać nowych klientów, musimy mieć pewność, że do nas trafią. A trafią tylko wtedy, gdy będziemy dobrze widoczni w wyszukiwarkach. Dlaczego akurat w wyszukiwarkach? Ponieważ obecnie prawie każdy wszelkiego rodzaju poszukiwania, na przykład nowego lokum, rozpoczyna od wpisania w wyszukiwarkę kilku słów, a później wchodzi na te witryny, które pojawią się jako pierwsze. Naszym celem powinno więc być pojawianie się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwaniach. A w tym pomoże nam pozycjonowanie stron, które polega na optymalizacji treści pod wyszukiwarkę.

Prawidłowo zoptymalizowana strona internetowa jest częściej odwiedzana. Większy ruch na stronie oznacza więcej klientów, a w efekcie – więcej sprzedanych nieruchomości i wyższe zyski. Brzmi prosto, prawda? Tymczasem trzeba pamiętać, że pozycjonowanie to długotrwały proces, który wymaga regularności, konsekwencji i cierpliwości, a nie jednorazowe działanie. Pozycjonowanie opiera się na doborze słów kluczowych i tworzeniu unikalnych treści. Słowa kluczowe są istotne, ponieważ dzięki nim dana strona pojawia się w konkretnych wynikach wyszukiwania i również dzięki nim trafiają do nas klienci szukający wybranych usług i produktów. Z kolei unikalne treści, dodawane często i regularnie, zwiększają ruch na stronie oraz pomagają zbudować wizerunek profesjonalnej firmy, która dzieli się fachową wiedzą i doświadczeniem. Ważny jest także sam wygląd i struktura strony – powinna być ona czytelna i intuicyjna.

Sklep internetowy – pomoc w sprzedaży

Uzupełnieniem strony będącej naszą wizytówką często jest sklep internetowy. Można założyć go na jednej z platform e-commerce. Wśród nowoczesnych oprogramowań wspomagających zarządzanie e-sklepami warto zwrócić uwagę na GOshop. Platforma działa na rynku już ponad dziesięć lat. Do jej zalet zalicza się:

  • personalizację szaty graficznej sklepu,
  • pomoc w utworzeniu sklepu,
  • optymalizację pod kątem SEO,
  • wiele funkcji, które można dobrać według własnych potrzeb,
  • mobilną wersję sklepu,
  • opiekę techniczną,
  • integrację z wieloma systemami płatności,
  • integrację z porównywarkami cen,
  • dostęp do nieograniczonej ilość produktów, ich zdjęć oraz kategorii i podkategorii.

Warto podkreślić, że platforma GOshop została tak zaprojektowana, aby sklepy na niej stworzone były wysoko pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Ciekawić może także to, ile kosztuje sklep na GOshop? Kompleksowe opracowanie i stworzenie sklepu kosztuje 3990 zł. Cena ta wzrasta, jeśli zdecydujemy się na dodatkowe funkcje i usługi, na przykład indywidualną modyfikację oprogramowania, stworzenie logo sklepu czy dodatkowych banerów.

Fot.: Markus Winkler/unsplash.com

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.