Dla wszystkich firm bycie widocznym w sieci oznacza wyższe wyniki sprzedażowe i korzyści związane z budowaniem rozpoznawalności własnej marki. Niezależnie od branży, warto zainteresować się usługami związanymi z SEO, dzięki którym możliwe jest wypromowanie swojej strony internetowej i dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów.
Pozycjonowanie obejmuje szereg czynności, których celem jest zwiększenie widoczności firmy w sieci. Z pomocą specjalistów branży marketingu internetowego możliwe staje się uzyskanie większej ilości odwiedzin na stronie internetowej firmy, a co za tym idzie, wyższa sprzedaż usług czy produktów. Tego typu działania przynoszą rezultaty zarówno w przypadku lokalnych, jak i globalnych przedsiębiorstw.
W praktyce pozycjonowanie obejmuje szereg czynności związanych z podnoszeniem pozycji w organicznych wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak Google. Działania te, określane również jako SEO, dotyczą organicznych wyników wyszukiwania, dlatego przy odnośniku do strony nie pojawia się informacja o treści sponsorowanej, jak jest w przypadku kampanii reklamowych Google.
Działania SEO (Search Engine Optimization) opierają się w dużej części na frazach kluczowych. Opisując to na przykładzie, jeśli użytkownik internetu wyszuka w Googlach frazy „fryzjer Gdańsk”, na pierwszej stronie, pod linkami sponsorowanymi, znaleźć się mogą salony fryzjerskie o pozycjonowaniu na tę właśnie frazę. Jeśli jesteś przedsiębiorcą z okolic Trójmiasta i chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zainteresować Cię może pozycjonowanie Gdańsk.
Dla robotów wyszukiwarek istotne są różne elementy witryny, w tym prostota w poruszaniu się po niej, poprawność językowa dostępnej na niej treści, unikalność czy ich jakość. Nie bez znaczenia pozostaje również domena strony, jej responsywność czy zabezpieczenia. Agencja SEO wykonuje szereg specjalistycznych czynności skupiających się na treści strony internetowej i jej konstrukcji, przeprowadza również działania poza jej kodem tak, aby uzyskać jak najwyższe rezultaty.
Im szybciej, tym lepiej! Pierwsze działania związane z SEO najlepiej rozpocząć zaraz po uruchomieniu strony lub nawet na etapie jej projektowania, ponieważ w przypadku tego typu usług na efekty trzeba chwilę poczekać. Pierwsze rezultaty zauważyć można już po kilku tygodniach, jednak te ostateczne pojawią się dopiero po kilku miesiącach od wdrożenia rozwiązań. W związku z tym pozycjonowanie traktować trzeba jako inwestycję długoterminową.
Przez wzgląd na skuteczność tych działań warto przeznaczyć część budżetu marketingowego firmy właśnie na SEO, dzięki czemu ze swoją ofertą dotrzeć można do znacznie szerszej rzeszy odbiorców, poszerzając grono klientów o tych, którzy korzystają z wyszukiwarek internetowych w celu znalezienia usług, produktów bądź informacji.
Fot. Arkan Perdana/unsplash.com
Jeśli posiadasz sklep, pozycjonowanie okaże się strzałem w dziesiątkę, pozwoli ci na zwiększenie ruchu na stronie co z pewnością przełoży się na ilość zamówień, dzięki pozycjonowaniu wejdziesz na wyższą pozycję w wyszukiwarce google, czyli coś, na czym zależy każdej osobie posiadającej sklep. Pozycjonowanie stron www jest bardzo istotne ze względu na korzyści płynące z tych działań, fakt na efekty trzeba trochę poczekać, ale mimo wszystko się to płaca.
Gdy tak myślę, to dochodzę do wniosku, że nie znam żadnego sklepu, który nie posiadałby strony internetowej. O firmach już nawet nie trzeba wspominać, zwłaszcza że niekiedy firma prędzej ma stronę internetową niż rzeczywistą lokalizację. Wydaje mi się, że można to już określić, swego rodzaju wymogiem i o te strony należy jeszcze dbać. Moja działalność to, co prawda nie Gdańsk, lecz Toruń i dla swojego sklepu również utworzyłem witrynę internetową, a ze wsparcia agencji rzecz jasna korzystam, realizując pozycjonowanie na Toruń https://sxo.pl/pozycjonowanie-torun/. Mówiąc to, co myślę wprost – jest to wymóg i uciekanie od tego procesu, mija się z celem.