Marketing afiliacyjny to nie tylko skuteczna metoda na wypromowanie swojej marki, lecz także sposób na zarabianie. Na czym dokładnie polega ten model marketingowy? Jakie korzyści można z niego czerpać? Wyjaśniamy.
Afiliacyjny marketing jest modelem marketingowym, w którym marka płaci stronom trzecim za polecanie swoich produktów. Ten typ działalności możemy szczególnie wyraźnie zaobserwować wśród influencerów. Partner marketingowy reklamuje produkty w zamian za opłatę albo prowizję – zadaniem firmy jest wyprodukowanie i dostarczenie towaru. Prowizję najczęściej wypłaca się po udanej sprzedaży, jednak nie jest to zasadą, wydawcy produktów i partnerzy reklamowi sami ustalają zasady współpracy.
Wbrew pozorom marketing afiliacyjny można realizować na różne sposoby, nie tylko w obrębie mediów społecznościowych i przy pomocy influencerów.
W całym procesie największą rolę odgrywają linki referencyjne, określane także jako linki polecające bądź partnerskie. Tego typu linki kierują użytkowników internetowych do danej strony reklamodawcy, najczęściej z produktem. Co ważne, każdy partner marketingowy ma przydzielony własny link referencyjny, bowiem w ten sposób można sprawdzić, ilu odbiorców skorzystało z promowanej przez niego oferty.
Linki referencyjne umieszczamy przede wszystkim w postach i relacjach w social mediach, ale warto również wykorzystywać je w content marketingu. Wówczas linki znajdują się w artykułach sponsorowanych lub wpisach na blogach. Treści reklamowe powinny być unikalne, a więc nie kopiowane i interesujące dla odbiorców. Warto wplatać w nie naturalnie brzmiące słowa kluczowe. Linki polecające można umieszczać jeszcze w programach typu cashback, czyli stronach prezentujących oferty pozyskanych przez siebie partnerów, internetowych kuponach rabatowych oraz porównywarkach cenowych.
Do największych zalet tego modelu marketingowego zalicza się zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych klientów i mierzalność efektów. To także jeden z lepszych sposobów na wiarygodną w oczach odbiorców reklamę.
Nic nie stoi na przeszkodzie, aby marketing afiliacyjny stanowił element większej strategii reklamowej. Jeśli zależy nam na bardziej rozbudowanej kampanii, możemy skorzystać z systemów reklamowych, takich jak Google Ads, określane kiedyś jako Google Adwords. Czym jest Google Adwords? To narzędzie stworzone przez Google, którego zadaniem jest ułatwienie promowania marki w sieci. Dzięki niemu możemy tworzyć różnego rodzaju reklamy: tekstowe, graficzne, wizualne, mobilne, produktowe, co pozwoli docierać do kolejnych odbiorców wieloma kanałami.
Zdjęcie główne: Merakist/unsplash.com