Home staging to coraz bardziej popularna metoda podwyższania atrakcyjności lokalu wystawionego na sprzedaż lub wynajem. Jest to również chętnie podejmowana działalność w ramach własnego biznesu. Od czego zacząć to przedsięwzięcie i jak można na nim zarobić? Oto kilka istotnych wskazówek.
Nie musisz posiadać wykształcenia architekta wnętrz, aby zająć się home stagingiem. Jeżeli masz wyczucie estetyki oraz kilka remontów czy aranżacji za sobą i wiesz, że jesteś w stanie podjąć się dekorowania wnętrz także w cudzych lokalach, to masz szansę sprawdzić się w roli home stagera. Zobacz, od czego zacząć tę przygodę.
Jak było wspomniane wyżej, formalne wykształcenie nie jest wymagane, aby zająć się home stagingiem. Oczywiście będzie ono ogromnym atutem, jednak nie jest niezbędne. Jeżeli miałeś/miałaś okazję sprawdzić się w aranżowaniu wnętrz i remontach, ufasz swoim umiejętnościom oraz wyczuciu estetyki, wówczas samodzielnie zdobyte doświadczenie może okazać się wystarczające. Jeśli jednak wolisz poprzeć je wiedzą, możesz zapisać się na specjalne kursy przygotowujące do roli home stagera.
Potencjalny klient musi zobaczyć, dlaczego warto skorzystać z Twoich usług. Dlatego pierwszą rzeczą, jaką przyszły home stager powinien przygotować, jest portfolio zrealizowanych projektów. Najłatwiej zrobić to w mediach społecznościowych – nie musisz wówczas inwestować w zakup domeny internetowej. Możesz również założyć bloga, jednak obecnie social media dają znacznie więcej możliwości na dotarcie do potencjalnych klientów i autoreklamę.
Kiedy będziesz mógł/mogła pochwalić się większą ilością sfinalizowanych prac, wówczas warto postawić na własną stronę internetową – to doda Twojej działalności profesjonalnego charakteru. Posiadając stronę internetową prezentującą usługi i zrealizowane projekty, będziesz mógł/mogła z większą pewnością siebie wysyłać propozycje ofertowe do potencjalnych klientów.
Kiedy masz już udokumentowane doświadczenie, tzn. posiadasz portfolio w postaci zrealizowanych projektów, którymi możesz się pochwalić, czy to na stronie internetowej, czy w mediach społecznościowych, wówczas możesz rozpocząć składanie ofert.
Jednym ze sposobów na zdobywanie klientów jest współpraca z biurami nieruchomości. Możesz udać się do takich miejsc osobiście i zaoferować swoje usługi, prezentując wybrane, zrealizowane projekty. Inną metodą jest wysyłanie swojej oferty drogą online np. odpowiadając na konkretne ogłoszenia w internecie, wystawione przez biura nieruchomości.
Po udanej współpracy możliwe, że dane biuro będzie zainteresowane kontynuowaniem jej i regularnym korzystaniem z Twoich usług.
Dobrym sposobem na znalezienie klientów jest też wysyłanie swojej oferty do osób prywatnych, ogłaszających w internecie lokale na sprzedaż lub wynajem. Przeglądając ogłoszenia możesz zauważyć, które lokale mają potencjał, jednak ich prezentacja pozostawia wiele do życzenia. Im więcej jesteś w stanie zaoferować, tym więcej możesz zarobić. Już „kosmetyczne” poprawki w niektórych wnętrzach zrobią wielką różnicę. Jeśli jednak jesteś w stanie przeprowadzić drobny remont i odświeżyć lokal, wówczas możesz liczyć na większy zysk i oferować klientom szerszą gamę usług.
Zdj. główne: Francesca Tosolini/unsplash.com