Sprawdź, jak zachować bezpieczeństwo w biurze w czasie pandemii

/
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Zastanawiasz się, jak zapewnić bezpieczeństwo osobom pracującym w biurze? Chcesz zmniejszyć ryzyko zarażenia koronawirusem, ale nie wiesz, od czego zacząć? Skorzystaj z naszych propozycji. Pomogą Ci wybrnąć z trudnej sytuacji!

Organizacja pracy w biurze w czasie epidemii

Stwórz plan BHP w firmie. Przed wznowieniem działalności sprawdź, czy budynek jest gotowy do użytku. Upewnij się, że systemy wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania działają prawidłowo. 

Sprawdź, czy nie występują zagrożenia związane z przedłużającym się zamknięciem obiektu, takie jak rozwój pleśni, gryzonie lub inne szkodniki. W razie potrzeby podejmij odpowiednie działania naprawcze. Zwiększ cyrkulację powietrza, otwieraj okna i drzwi tak często, jak to tylko możliwe. 

konferencja w biurze
Photo by Ronald Carreño, from: Pixabay.com

Obowiązki pracodawcy

Pracodawcy są odpowiedzialni za zapewnienie bezpiecznego i zdrowego miejsca pracy. Przeprowadź dokładną ocenę zagrożeń. Zidentyfikuj miejsca i wspólne obszary, w których pracownicy mogą mieć bliski kontakt (poniżej 1,5 m) z innymi osobami, na przykład sale konferencyjne, pomieszczenia socjalne, szatnie, poczekalnie oraz trasy wejścia i wyjścia. Uwzględnij wszystkie osoby w planach komunikacji, na przykład kierownictwo, pracowników pomocniczych, personel sprzątający, konserwatorów i stałych członków zespołu.

Zmodyfikuj lub dostosuj biurka, meble i komputery tak, by zachować między pracownikami dystans wynoszący przynajmniej 1,5 m. Tam, gdzie to możliwe, zainstaluj przezroczyste osłony lub inne fizyczne bariery, aby oddzielić pracowników i klientów. Takie rozwiązanie sprawdzi się doskonale wtedy, gdy nie można zachować dystansu społecznego.

Ustaw krzesła w recepcji lub open space tak, by zachować między nimi 1,5-metrowe odstępy. 

Izolowanie pracowników

Użyj znaków, naklejek lub kolorowej taśmy na podłodze. Rozmieść je 1,5 metra od siebie, by pokazać pracownikom, gdzie mogą stać. Zastąp przedmioty wspólne, takie jak dzbanki z kawą i przekąski, jednorazowymi produktami. Zachęć personel do przyniesienia własnej wody, aby zminimalizować ryzyko przenoszenia koronawirusa. Rozważ też zainstalowanie bezdotykowych dystrybutorów wody.

Zachęcaj pracowników, którzy mają objawy COVID-19 lub chorego członka rodziny do powiadomienia przełożonego i pozostania w domu. Rozważ przeprowadzanie codziennych, osobistych lub wirtualnych, kontroli stanu zdrowia personelu (np. kwestionariusz objawów i/lub mierzenie temperatury) przed wejściem do pracy. Ewentualnie poproś pracowników, by zrobili to w domu, zanim wybiorą się do biura.

Kontrola administracyjna

Skorzystaj z usług profesjonalnej firmy HVAC. Zapytaj, w jaki sposób można poprawić wentylację w budynku. Specjalista weźmie pod uwagę lokalne warunki środowiskowe, takie jak temperatura i wilgotność.

Wyłącz sterowanie wentylacją na żądanie, które redukuje dopływ powietrza na podstawie temperatury lub obecności. Rozważ zastosowanie naturalnej wentylacji, tj. otwarcie okien, jeśli to możliwe i bezpieczne. Upewnij się, że nie narażasz pracowników na smog, pleśń lub pyłki.

Popraw centralną filtrację powietrza. Sprawdź obudowę i stojaki filtra, aby upewnić się, że jest idealnie dopasowany do Twoich potrzeb. Rozważ uruchomienie systemu HVAC z maksymalnym przepływem powietrza przez 2 godziny przed i po zajęciach, zgodnie z normami branżowymi. Zastanów się też nad użyciem wysokowydajnych przenośnych wentylatorów/systemów filtracji (HEPA), które skutecznie oczyszczają powietrze. Odgrywają kluczową rolę w obszarach podwyższonego ryzyka.

Upewnij się, że wentylatory łazienkowe działają prawidłowo. Rozważ zastosowanie lampy bakteriobójczej, jako dodatkowej techniki inaktywacji potencjalnego wirusa przenoszonego w powietrzu. Takie rozwiązanie sprawdzi się doskonale we wspólnych pomieszczeniach. Skutecznie zmniejsza ryzyko zakażenia.

Zalecenia dla ekipy sprzątającej

Przypomnij personelowi sprzątającemu o regularnym dezynfekowaniu często dotykanych powierzchni, takich jak klamki, uchwyty, poręcze, przyciski windy, biurka, włączniki świateł, sprzęt biurowy i dystrybutory wody. Jeśli twarde powierzchnie są brudne, należy wyczyścić je detergentem lub wodą z mydłem. 

Większość wybielaczy do użytku domowego zawiera 5–9% podchlorynu sodu. Nie używaj produktu wybielającego, który nie mieści się w podanym zakresie. Postępuj zgodnie z instrukcjami producenta dotyczącymi stosowania wspomnianego środka. Jeśli nie możesz znaleźć takich informacji, pozostaw rozcieńczony roztwór na powierzchni przynajmniej przez 1 minutę przed wytarciem. Zapewnij odpowiednią wentylację w trakcie i po aplikacji (np. otwarte okna). Nigdy nie mieszaj domowego wybielacza z innymi środkami czyszczącymi lub dezynfekującymi. Może to prowadzić do wdychania niebezpiecznych oparów.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

pięć × 4 =

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Czego potrzebujesz do utrzymania czystości na zapleczu swojego biznesu?
/
Czego potrzebujesz do utrzymania czystości na zapleczu swojego biznesu?
Czystość na zapleczu jest tak samo ważna, jak czystość reszty obiektu. Podpowiadamy, jak ją utrzymać!
Jakie korzyści niesie za sobą wynajem biura w elastycznych przestrzeniach?
/
Jakie korzyści niesie za sobą wynajem biura w elastycznych przestrzeniach?
Odkryj, jak wynajem biura w elastycznych przestrzeniach wspiera rozwój biznesu, zapewniając większą swobodę i oszczędność kosztów. Zrozum korzyści płynące z nowoczesnych rozwiązań pracy.
Jaki rodzaj wentylacji wybrać do małego biura?
/
Jaki rodzaj wentylacji wybrać do małego biura?
Chcesz zamontować wentylację w swoim biurze? Przeczytaj, dlaczego wentylacja mechaniczna z rekuperacją jest najlepszym rozwiązaniem.