Artykuł sponsorowany
Wakacje oznaczają wzrost zysków branży turystycznej. To ten czas, kiedy odżywają nadmorskie kurorty i górskie miejscowości, na czym korzystają wszyscy. Restauratorzy, sprzedawcy pamiątek, a także hotelarze. Warto jednak pamiętać o tym, że wiosenny zastój często oznacza, iż Twój biznes nie jest przygotowany na przyjęcie dużej ilości gości.
Wydaje Ci się, że Twój personel jest przygotowany i przeszkolony, a jego liczba jest wystarczająca? Warto zainteresować się tym przed napływem gigantycznej fali turystów. Zatrudnianie nowych pracowników nagle, nie będąc w stanie zapewnić im spokojnego, kompleksowego szkolenia na pewno się nie sprawdzi. Pamiętaj o tym, że sezon urlopowy dla innych, oznacza również sezon urlopowy dla Twoich pracowników. Weź pod uwagę wszystkie potencjalne urlopy! To czas, gdy nie możesz pozwolić sobie na braki kadrowe. Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że szybko odbije się to na wizerunku Twojego hotelu. Niezadowoleni z obsługi goście to rzecz, na którą zwyczajnie nie możesz sobie pozwolić. Istnieje jednak kilka niezawodnych sposobów na to, by zapobiec podobnym sytuacjom.
Zacznij od stworzenia dogodnego dla wszystkich, ale i rozsądnego harmonogramu urlopów. Wpłynie to nie tylko pozytywnie na organizację pracy, ale też atmosferę, gdyż dzięki temu Twój personel poczuje się wysłuchany. Dzięki opracowaniu uprzednio takiego harmonogramu kadry będą wiedzieć przed czasem, ilu pracowników i kiedy zabraknie. Pamiętaj, że sezon wakacyjny oznacza również sezon pracowniczy dla uczniów i studentów, szczególnie w miejscowościach letniskowych. Zatrudnienie ich jest świetnym pomysłem, jeśli chcesz wypełnić pustki w personelu.
Długo wyczekiwany powrót branży hotelarskiej i gastronomicznej wiąże się z wprowadzeniem wielu środków ostrożności pozwalających na bezpieczny pobyt gości, ale także brak zagrożenia zdrowia pracowników. Przede wszystkim zadbaj, aby na terenie ośrodka każdy miał swobodny dostęp do dozowników z płynem do dezynfekcji rąk. Najlepiej zdecydować się na modele bezdotykowe, tak samo jak w toaletach dobrze zamontować elektroniczne dozowniki mydła i ręczników. Znajdziesz w sklepach specjalizujących się w środkach czyszczących, takich jak https://pureco.pl/.
Na czym skupić się podczas dezynfekcji pomieszczeń? Zacznijmy od podłogi. Bez wątpienia, jeśli przykładasz wagę do porządku i chcesz, żeby Twój hotel lśnił, nie wystarczy zwykły mop i wiadro z wodą. W takiej sytuacji konieczne jest zainwestowanie w prowadzoną maszynę czyszczącą, która dodatkowo ułatwi pracę Twojego zespołu. Jeśli szukasz odpowiedniego sprzętu, zajrzyj na stronę https://pureco.pl/27-prowadzone-maszyny-czyszczace i zapoznaj się z ofertą profesjonalnych maszyn. Nie należy jednak ograniczać się do powierzchni płaskich i blatów. Wręcz przeciwnie! Szczególną uwagę musisz zwrócić na dokładne czyszczenie klamek, poręczy, włączników światła czy uchwytów, czyli wszystkich miejsca, które nieustannie są dotykane. Oczywiście, do tego potrzebna będzie chemia profesjonalna. Przed przyjazdem każdych kolejnych gości konieczne jest gruntowne sprzątanie, dlatego dobrze zaopatrzyć swój zespół w środki najlepszej jakości.
Pamiętaj o tym, by planować z wyprzedzeniem. Lato to szalony okres, w którym wiele może się zdarzyć, dlatego wystąpienie marginesu błędu w obliczeniach jest jak najbardziej możliwe. Ktoś może odwołać rezerwację, ktoś inny będzie szukać lokum już na miejscu, dlatego nie pozwól, by w Twoim hotelu zabrakło nagle na przykład środków czystości, bo zostaną zarezerwowane dodatkowe pokoje. Pamiętaj o tym, że lato to doskonały okres, ale też wymagający dobrego planowania!