Karta Bezpieczeństwa – zasady kupna i wynajmu na odległość

/
Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

W związku z pandemią COVID-19 z inicjatywy ogólnopolskiego portalu pośredników Szybko.pl grupa profesjonalistów opracowała zbiór zasad, zaleceń i procedur, które mogą być dobrowolnie wdrażane przez firmy z branży nieruchomości. 

Proponowane rozwiązanie ma na celu ochronę zdrowia i zagwarantowanie bezpieczeństwa osobom działającym na rynku nieruchomości i ich klientom. Z wprowadzenia Karty Bezpieczeństwa płynie mnóstwo korzyści. Do najważniejszych możemy zaliczyć bezpieczeństwo, zainteresowanie usługami, utrwalenie profesjonalnego wizerunku i publiczne wystąpienie środowiska.

mężczyzna z laptopem
Photo by Pexels from Pixabay.com

Dlaczego warto przestrzegać Karty Bezpieczeństwa?

Klienci mogą być pewni, że agenci nieruchomości, zarządcy i rzeczoznawcy dbają o bezpieczeństwo transakcji nie tylko pod kątem formalnym, lecz także standardów sanitarnych. Dzięki temu istnieje większa szansa, że konsumenci skorzystają z usług wspomnianych specjalistów. Aby cała akcja mogła zakończyć się powodzeniem, musi do niej przystąpić jak największa liczba organizacji i stowarzyszeń reprezentujących branżę nieruchomości.

Karta Bezpieczeństwa koncentruje się też na tym, jak powinni zachowywać się klienci w czasach pandemii. Powinni przełożyć wizytę, jeśli: 

  • mieszkają z kimś, kto ma objawy koronawirusa, nawet jeśli sami czują się dobrze; 
  • pozostają w bliskim kontakcie z osobą, u której stwierdzono COVID-19; 
  • wrócili do Polski z innego kraju w ciągu ostatnich dwóch tygodni. 

Warto również przypomnieć, że na wizytę mogą przyjść maksymalnie 2 osoby.

dezynfekcja rąk
Photo by freepik, from Freepik.com

Jak przygotować nieruchomość do wizyty klienta?

Jeśli dana nieruchomość jest zamieszkała, należy umówić się na wizytę ze stosownym wyprzedzeniem. W miarę możliwości prezentacja mieszkania, domu lub lokalu powinna odbywać się bez udziału właścicieli. Agent nieruchomości ma obowiązek powiadomić właściciela o prezentacji i poprosić, aby liczba osób została ograniczona do minimum. Wspomniane osoby powinny przestrzegać zasad zachowania dystansu społecznego. Agent jest zobowiązany poprosić właściciela o przewietrzenie nieruchomości przed i po prezentacji. Zarówno klient, jak i pośrednik powinni dokładnie zdezynfekować ręce przed wejściem do lokalu, mieszkania lub domu. Należy powiadomić klienta o niedotykaniu rzeczy znajdujących się w nieruchomości, by zmniejszyć ryzyko przenoszenia koronawirusa. Właściciel powinien pamiętać o uchyleniu drzwi tak, by osoby biorące udział w prezentacji nie musiały już ich dotykać. W miarę możliwości pośrednik ma prezentować nieruchomość. Podczas wizyty właściciel musi zachować odpowiednią odległość od osób trzecich.

Jak przyjmować nieruchomość do sprzedaży lub wynajmu?

Aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, należy spełnić określone wymagania podczas przyjmowania nieruchomości. Sprawdź, jak powinno wyglądać spotkanie agenta z właścicielem. Karta Bezpieczeństwa zakłada, by tego typu spotkania ograniczyć do niezbędnego minimum. Podczas wizyty należy zachować dystans społeczny, stosować środki ochrony osobistej. Przed i po spotkaniu pracownik biura nieruchomości jest zobowiązany przewietrzyć pomieszczenia.

Jak podpisywać dokumenty?

Karta Bezpieczeństwa określa też jasno, jak powinno wyglądać podpisywanie dokumentów w czasach pandemii. W miarę możliwości wszelkie dokumenty i umowy niezbędne do nawiązania współpracy należy przesyłać w formie elektronicznej. Podczas kompletowania dokumentacji warto skorzystać z platformy ePUAP. Przy podpisywaniu umów i dokumentów należy zachować wspomniane wcześniej reguły dystansu społecznego. Biuro powinno również zapewnić płyn do dezynfekcji. Podczas przygotowywania nieruchomości do sprzedaży pośrednik ma obowiązek zadbać o to, by osoby znajdowały się od siebie w bezpiecznej odległości. Każda osoba biorąca udział w spotkaniu musi mieć na twarzy maseczkę. Oprócz tego agent musi dopilnować, by w nieruchomości znalazły się płyny do dezynfekcji. Przed umówieniem się na prezentację powinien przesłać dane kontaktowe (imię, nazwisko, numer telefonu i adres e-maila) na maila lub SMS-em. Z kolei informacje RODO, tak samo jak karty odbioru adresu, pośrednik w miarę możliwości powinien wysłać drogą elektroniczną. 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
Lokalizacja czy design? Jak przyciągnąć najemcę biura?
/
Lokalizacja czy design? Jak przyciągnąć najemcę biura?
Zastanawiasz się, co przyciągnie najemcę biura? Sprawdź, na co obecnie najbardziej zwracają uwagę podczas poszukiwań przestrzeni biurowej właściciele firm i bądź gotowy na potrzeby polskiego rynku!
Sufitowe szyny elektryczne do zasłon i firan – jakie są ich zalety?
/
Sufitowe szyny elektryczne do zasłon i firan – jakie są ich zalety?
Te zaawansowane technologicznie rozwiązania zapewniają większą wygodę, łatwość obsługi oraz estetyczny wygląd.
Płytki heksagonalne – do jakich wnętrz pasują?
/
Płytki heksagonalne – do jakich wnętrz pasują?
Do jakich wnętrz pasują płytki heksagonalne? Dowiedzmy się!