galeria handlowa

Pandemia COVID-19 i związany z nią lockdown odbiły się negatywnie na galeriach handlowych. W marcu, kwietniu i listopadzie działalność tych obiektów została mocno ograniczona, co przełożyło się na niższe przychody tych wielkopowierzchniowych sklepów.

mężczyzna na zakupach
Photo by Paco Freire/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Dochody galerii niższe o 30%

Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że dochody galerii handlowych za 2020 rok były aż o 30–35% mniejsze niż za rok 2019. Nawet w okresie pełnego otwarcia galerii, czyli maj–październik, liczba odwiedzin była mniejsza o 10–50% niż przed epidemią. Wpływ na obniżenie liczby klientów galerii miała obawa przed zarażeniem się oraz zamknięcie strategicznych punktów takich jak fitness, kino, kluby, siłownie i restauracje.

mierzenie temperatury na zakupach
Photo by Nazir Aliyev Tayfur/Anadolu Agency via Getty Images

Zapis w tarczy 2.0

Zapis w tarczy 2.0 zwolnił najemców z opłaty czynszu za okres zamknięcia galerii, lecz w żaden sposób nie zostało to zrekompensowane właścicielom obiektów. Zostali oni wykluczeni z tej pomocy w ramach tarczy 4.0.

Trudny rok 2021

Według spekulacji Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) rok 2021 podobnie jak 2020 będzie bardzo trudny dla galerii handlowych. PRCH zakłada, że pod koniec 2021 nastąpi powolne opanowanie epidemii i będzie możliwy wzrost przychodów.

Dodaj komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany.